Logotips
UNED Girona 40 anys
Universitat d'estudis a distància
Client: UNED Girona
Any: 2015
Recentment ens hem proclamat guanyadors del concurs organitzat per la UNED (Universitat d'Estudis a Distància) pel disseny del logotip del 40è aniversari de la UNED Girona. La nostra proposta va ser la guanyadora entre el total de les 11 propostes presentades i el jurat en destacava la seva originalitat i la seva relació amb la formació. A través d'un garbuix de filaments de colors representem de forma abstracta els mils de conceptes que corren pel nostre cervell: idees, pensaments, objectius, etc., per convertir-los aleshores en l'ordre pur a través d'unes línies rectes i ordenades que representen l'ordre que ens aporta la formació. Dotem de color el logotip per aportar-li un caràcter festiu a la imatge ja que l'ocasió així ho mereix.
X
Vidcus
Retolació i impressió
Client: Vidcus (David Llucià)
Any: 2011
El redisseny del logotip per aquesta empresa de serveis varis de retolació i impressió de mitjà i gran format passava per aconseguir una imatge més actual, més moderna i mantenint això sí la seva essència: el símbol per un costat i el naming per l'altre. Vidcus és la fusió terminològica de les últimes síl·labes dels termes David (nom del seu propoetari) i Ibiscus. El logotip és mostra morfològicament parlant original i totalment personalitzat, on el retoc tipogràfic ha près protagonisme per aportar caràcter únic a la marca. Cromàticament la proposta reuneix les qualitats per transmetre l'equilibri entre la imatge moderna i dinàmica de l'empresa (turquesa) i a l'hora transmet la solvència i l'eficàcia en el seus serveis a través del color plata.
X
Mas Solà
Complex hoteler
Client: Restaurant Mas Solà
Any: 2009
El Mas Solà és un reconegut restaurant i complex hoteler de la comarca de La Selva que és reconegut per la qualitat de la seva cuina. L'encàrrec demanava exigència i una sèrie de handicaps que s'havien de tenir molt en compte en el procés de disseny del projecte: el primer passava per no perdre l'essència de la imatge anterior, calia mantindre'n alguns trets característics, el client demanava mantenir la tipografia gòtica en el propi logotip per no fer un salt massa gran en el canvi. La segona, trobar l'equilibri adequat per trencar amb la imatge barroca del logotip anterior sense passar a l'altre extrem. Prenem la decisió de crear un isotip (símbol) amb les inicials de Mas Solà amb la tipografia gòtica que el client demanava per al logotip i creem així un contrast molt adequat amb la tipografia moderna escollida per al logotip. El parèntesis aporta el significat de "pausa/espai" que trobaràs al complex. Colors natura i rústics per transmetre la imatge rústica del complex i adaptar-los al seu entorn.
X
Mas Ullastre
Restaurant
Client: Restaurant Mas Ullastre
Any: 2014
El Mas Ullastre és un autèntic restaurant ubicat a la població de Sant Climent Sescebes. Terra d'oliveras, terra de natura, terra d'una molt bona oferta gastronòmica. En ella s'hi aixeca un mas, el Mas Ullastre, que ofereix una oferta culinària molt interessant. Les oliveres són l'arbre per excel·lència en aquesta terra dels Aspres, d'aquí reb el seu nom el mas, el Mas Ullastre. I amb aquesta premisa, el logotip surgeix de la representació del tronc d'una olivera que s'aixeca en el propi pati del mas i que amb les seves formes suaus i especials s'entrellaça amb un cobert per transmetre el concepte cuina. Joc tipogràfic elegant i equilibrat que pretén trobar l'armonia adequada en el conjunt global de la marca.
X
De mel i xocolata
Dolços màgics
Client: Núria Marsal
Any: 2014
De mel i xocolata és una empresa especialitzada en pastissos personalitzats i originals, cupcakes i dolços màgics com bé la defineix el seu peu de logo. El naming plantejava d'inici un petit problema degut a la seva dimensió, però alhora aportava a la imatge el toc dolç necessari que necessitava fonèticament parlant. Donada la llargada del naming prenem la decisió de construir un isologo (conjunt d'una imatge on els seus elements no poden funcionar per separat), de manera que la imatge de la marca sempre haurà de mostrar-se com un segell, en una sola unitat, on els seus elements si funcionen per separat poden perdre el sentit. La mel i la xocolata es fusionen per generar una imatge màgica, dolça i armònica. Un nou concepte que uneix la pastisseria dolça i la màgia.
X
Aspres d’Empordà
Associació
Client: Consorci dels Aspres d'Empordà
Any: 2012
L'Associació Aspres d'Empordà ens encarrega el disseny del seu logotip. L'Associació, amb seu a Sant Climent Sescebes, agrupa els Ajuntaments de quatre municipis amb la intenció de poder oferir una oferta turística més àmplia sota aquesta marca paraigües. Els quatre municipis implicats són Sant Climent Sescebes, Cantallops, Capmany i Espolla. Tots ells formen part d'un territori conegut com la Terra dels Aspres, en una comarca com la de l'Alt Empordà que ofereix un entorn natural únic. El disseny del logotip pretén plasmar a través de les seves formes, el relleu de la terra dels Aspres amb un isotip armònic que representa els camps de la zona. El logotip queda resolt amb unes formes fines i molt ben tractades a través d'una tipografia que entrellacem amb l'objectiu que les seves lletres interactuin simulant les branques dels ceps tant característiques en aquestes terres.
X
Zoomum
Ricard Martín Fotografia
Client: Ricard Martín Fotògraf
Any: 2009
El primer repte passava per aconseguir un naming amb molt de ganxo, el client volia evitar que la marca portés el seu nom. Primer objectiu aconseguit. Zoomum és el joc terminològic d'unir el concepte Zoom tant normalitzat en el món de la fotografia i Summum que pretén expressar que estem davant de la millor fotografia, el màxim, l'excel·lència. Així doncs, creem Zoomum, que fonèticament funciona molt bé. El segon objectiu passava per aconseguir plasmar una imatge solvent i molt elegant. Així doncs creem un imagotip en aquest cas, que és un conjunt icònic-textual que permet que les seves peces puguin funcionar per separat en un moment donat. Joc tipogràfic amb certa perspectiva sobre el logotip i creació d'un isotip molt geomètric que representa el diafragma d'una màquina. El Zoomum de la fotografia només podia combinar daurat i negre per a la màxima elegància.
X
El Racó de la Lluna
Fleca - Cafeteria
Client: El Racó de la Lluna
Any: 2014
El Racó de la Lluna és una Fleca-Cafeteria ubicada a la població de Masquefa, a la comarca de l'Anoia. El projecte demanava un canvi important en la imatge del seu logotip. La base del projecte vé donada pel logotip anterior, el client demana mantenir els trets principals de la marca, però demana aportar-hi un toc modern i molt més actual. El negoci el dirigeix ara un equip de gent jove que vol sentir-se identificat amb la imatge de la seva cafeteria. Així doncs el procés de treball passa per crear un conjunt que reuneixi els trets necessaris per aconseguir una imatge moderna per colors, per forma i amb un toc femení que s'identifiqui amb la seva propietària. Joc tipogràfic molt interessant en el logotip que aporta el punt poètic i armònic que demana l'isotip. Joc cromàtic de contrast amb una tinta molt lluminosa i una de molt fosca.
X
Simètric
Estudi d'arquitectura
Client: Simètric (Jordi Anguila)
Any: 2007
Simètric és un petit estudi d'arquitectura de Torroella de Montgrí. El client ens fa l'encàrrec de trobar el naming més adequat, dissenyar-li el logotip i pautar la imatge corporativa de la seva empresa. Busquem un naming que s'adeqüi bé a la terminologia del sector i escollim el concepte Simètric perquè funciona molt bé fonèticament, s'endinsa bé en la terminologia del sector i defineix a la perfecció la cura que demana qualsevol projecte d'arquitectura. La cota, és l'element bàsic i principal en qualsevol projecte, per aquest motiu representem de forma abstracta a partir de l'ampliació màxima, les puntes de les dues fletxes que acoten qualsevol mida en els dos extrems de la pròpia cota en un plànol. Fem el joc simètric de totes dues puntes i les desquadrem per aportar dinamisme a la imatge. Intencionem per color el joc de les "i" per enllaçar el joc amb el naming.
X
El Cafè de les Antípodes
Cafeteria - Restaurant
Client: El Cafè de les Antípodes
Any: 2010
El Cafè de les Antípodes és una Cafeteria-Restaurant ubicada a Badalona i que destaca per sobre de tot per la qualitat de la seva cuina i el seu servei. Un lloc molt acollidor i agradable i un nou concepte de "cafeteria-restaurant". El naming, aportat pel client, pretén explicar i recollir l'essència i l'experiència adquirida a través de la cuina en diferents països del món, i entre ells a Austràlia, les Antípodes. Per aquest motiu el Cafè de les Antípodes s'instal·la a Badalona amb aquest naming. Després d'un llarg procés de feina i anàlisi i diferents propostes presentades, el client es declina per una marca que funcioni com a isologo, un únic conjunt on el logotip combini bé amb el motiu generat que l'acompanya recordant de forma simbòlica un motiu tribal. Conjunt armònic i equilibrat.  
X
Bestimenta
Roba de treball
Client: Bestimenta
Any: 2008
Bestimenta és una petita empresa de Torroella de Montgrí que ofereix tots aquells serveis relacionats amb el vestuari i la protecció laboral. El joc tipogràfic creat amb la lletra B intenciona l'error ortogràfic creat en el logotip i alhora funciona com a isotip de la marca creant un focus d'atenció potent i concret per forma i color. Intencionalitat en la diferència de grisos en el logotip (best-imenta) per tal de remarcar el concepte BEST i explicar així de forma visual la intenció del naming: best en anglès significa millor, per tant "la millor vestimenta" aprofitant aquest terme en català i intencionant així l'error ortogràfic de la B per dotar a la marca d'allò que buscàvem.
X
Polsets de sucre i sal
Mossegades de colors
Client: Polsets de Sucre i Sal
Any: 2012
Polsets de Sucre i Sal és una petita empresa de Torroella de Montgrí que es dedica a fer pastissos, cookies dolçes i salades, cupcakes i altres dolços especials per a ocasions especials. Les seves creacions tenen com a característica bàsica el color i l'originalitat, per aquest motiu definim l'activitat de l'empresa com a "Mossegades de colors" en el peu de logo. La imatge parteix del dibuix d'una cookie o pastís de xocolata que té el seu toc de color i la seva mossegada de color. Irresistible! Un conjunt molt armònic i comestible que entra bé per la vista acostant-se així a les sensacions que desperten totes les seves creacions. Colors molt comestibles, colors lluminosos que es combinen amb un joc tipogràfic interessant per compactar bé la llargada del seu nom.
X
Finques Octavi
Immobiliària · Venda i lloguer
Client: Octavi Fernández
Any: 2008
Finques Octavi va obrir les seves portes a l'Estartit l'any 2008 com una petita immobiliària que pretenia cobrir les necessitats de venda i lloguer de tots els seus clients. El client ens aportava el naming que anava vinculat al nom del seu seu propietari i gerent. A partir d'aquí comencem un procés de treball i anàlisi per aconseguir un logotip concret, elegant i de fàcil interpretació per a tots els públics sense caure en el típic i tòpic del sector (utilitzar el recurs d'una casa o una clau). Fem un pas endavant, més enllà de la clau, i representem el forat d'un pany, un pany dels de tota la vida. El simbolisme no només busca la lectura evident, sinó que pretén representar aquella lectura més amagada que té el forat del pany per on tots sempre hem mirat en alguna ocasió. Així venim a fer referència al gust per acostar a tots els clients al forat del pany per veure tot el nostre producte.
X
Can Tomàs
Bar Restaurant
Client: Restaurant Can Tomàs
Any: 2014
El Restaurant Can Tomàs és un restaurant de poble, situat a Cantallops, a la comarca de l'Alt Empordà i on es pot gaudir d'una cuina típica catalana i casolana. L'encàrrec vé donat per la necessitat del client de retolar a la façana del seu restaurant el seu logotip fins aleshores inexistent. El plantejament passa per aconseguir una imatge clàssica que transmeti el concepte cuina casolana, cuina de poble, bona cuina. Ho aconseguim a través d'una tipografia clàssica i l'acompanyem amb un dels símbols de la nostra cuina, la catalana, el morter i la mà de morter tant necessaris per fer un bon allioli que es converteix així en l'icone per aportar la dosi necessària de cuina casolana i de poble a la imatge de la nova marca.
X
Igmann Piscines
Manteniment i construcció
Client: Igmann Piscines
Any: 2014
Complex procés de treball. Igmann Piscines, o fins aleshores, Piscines Igmann, celebra el seu 30è aniversari i ens encarrega el redisseny del seu logotip. La dificultat és màxima perquè el client no pretén abandonar cap dels símbols que fins aleshores conformàven el seu logotip. Pretén només rentar la cara a la seva imatge i per tant el procés d'anàlisi demana el seu temps. Finalment, prenem la decissió d'invertir el nom i donar protagonisme a Igmann i no a Piscines, d'aquesta manera ens facilita el disseny del logotip ja que redueix la dimensió del seu nom. Després d'un detallat procés de treball, intervenim de forma evident però alhora mínima sobre l'isotip, mantenint-ne els seus trets principals per fer així un salt més gradual. El canvi i la intervenció sobre el logotip en canvi és més evident. Finalment resultat adequat per al client que demanava un canvi no massa brusc.
X
Can Pau
Restaurant
Client: Restaurant Can Pau
Any: 2011
El Restaurant Can Pau de Cantallops ens encarrega el disseny de la seva carta per a una terrassa Chill-out. Problema? El Restaurant no disposa de logotip, per tant ens calia fer un pas endavant i proposem al client el disseny del logotip. Can Pau està endinsat en una terra d'oliveres, per tant prenem com a referència i d'aquí partim en el procés de treball una branca d'olivera i les seves olives. L'aplicació és senzilla com demanava el client, de colors torrats adequats a l'entorn natural del lloc. Solució tipogràfica molt suau i armoniosa, de formes rodones que combinen a la perfecció amb el seu isotip.
X
Gremi d’Hoteleria
Gremi del Vallès Oriental
Client: Gremi d'Hoteleria del Vallès Oriental
Any: 2010
En aquest cas ens arriba un encàrrec per al disseny del logotip del Gremi d'Hoteleria del Vallès Oriental i que té la seva seu a Granollers. La solució tipogràfica és molt formal per aportar serietat a la imatge del Gremi i en tot cas es trenca aquesta serietat a través del color que aporta el seu isotip representat per una sèrie de quatre formatgets que representen la suma de diferents hotelers de la zona que conformen el gremi. La desfragmentació del cercle pretén representar el fet que el Gremi està obert, que el cercle no es tancarà, està obert a noves incorporacions amb un únic objectiu, que la suma sigui la unitat d'un grup.
X
Marc Jovani
Coaching
Client: Marc Jovani
Any: 2014
Marc Jovani Coach ens encarrega el disseny del seu logotip. L'objectiu passa en aquest cas per buscar una imatge que transmeti i expliqui bé les eines del coaching i alhora sigui comprensible a la lectura per a tothom. Quina és l'eina principal del coaching? L'escolta activa i el diàleg que permeten donar al qui el precissa aquelles eines necessàries per a la millor gestió de les seves emocions ja sigui en el terreny personal o professional. Així doncs, prenem com a referència el símbol del diàleg i creem un isotip molt identificable a partir de dos globus entrellaçats (un dins l'altre) per representar el diàleg a dos bandes. Els tres punts suspensius pretenen representar l'escolta activa, el silenci, la pausa necessària mentres l'altre exposa la seva demanda.
X
Triatló Palafrugell
Logotip pel Club Triatló Palafrugell
Client: Triatló Palafrugell
Any: 2016
Disseny del logotip pel Club Triatló Palafrugell. La imatge de la marca reuneix part dels símbols dels tres esports de la triatló: el plat d'una bicicleta, la silueta d'un corredor i les esquitxades del corredor sortint de l'aigua que aporten dinamisme a la marca. Tractament de colors adequats per al simbolisme de la marca.
X
972 30 87 90606 23 44 24
info@dmesfont.cat
C/ dels Valls, 25 1er-2a 17200 Palafrugell (Girona)